måndag 27 februari 2012

All

Ja, Milkos saga är all. Nu får även vi sitta och titta på de sanslöst fula Arlamjölkpaketen. Jag blir på dåligt humör bara jag ser dem. Och eftersom Arla tvingas sälja vidare mejeriet i Grådö, skumpar alltså vår mjölk runt halva Sverige innan den kommer tillbaka hit.


Och vad ska det där röda föreställa?! En kobbot?

Hur var det nu de sa i koboken ...det minsta vi kan göra är att se dem. Ungefär så. Kobboten är den diametrala motsatsen till att se dem som ger oss mjölken.


Det som händer med och runt vår mat nu för tiden är så sanslöst, så vidrigt att jag faktiskt saknar ord.

2 kommentarer:

Viola_T sa...

Jättetråkigt för miljö, konsumentmakt, råvaran.

Globalisering är inte helt positiv, inte heller multinationella företag som man väl nästan kan kalla Arla.

I längden tror jag nog det är dåligt för mjölkbönderna också. Initialt kanske de får några öre mer per liter mjölk, men i längden kommer de attfå svårare att påverka sin situation och mjölkpriet.
Litet är vackert tycker jag men den övergripande utvecklingen går åt motsatt håll.

Scylla sa...

Jag håller med! Fullt ut!