måndag 27 februari 2012

Inget äkta UFO...

men likväl något som hängt över mig.

Förra vintern ropade jag in en overall på Tradera för hundrafemtio spänn. Tanken var att Trollet skulle ha den som reservoverall. Men han blev så förtjust i den att det blev den han använde. Den är i storlek 92, vilket var hans storlek då. Ändå var den så stor att byxbenen släpade i marken. Nu drar han 98/104 (ja, han är liten för åldern), men overallen är fortfarande för lång. Den är såpass lång att vi faktiskt räknar med att han kommer att kunna ha den nästa vinter också. Men, de där långa benen som släpat i marken har naturligtvis blivit alldeles slitna och sett rent bedrövliga ut, och för någon, *host*, tid sedan gick jag och köpte bävernylon för att lappa med.

I helgen har jag äntligen fått de jäkla overallbenen fixade. Och det blev minsann inte alls så illa - för att vara gjort av mig.



Inga kommentarer: