onsdag 29 februari 2012

Ur led är tiden


Vi har haft 10° här idag - att jämföras med 7°, 8° i Aten och på Kreta. Sådant här väder brukar det inte vara förrän i april så där och det känns väldigt konstigt. Jag gick dagens promenad i bara fleecetröja. Ja, jag hade förstås Nassan sjalad på mig. Det blir ju lite varmare då.

Hela veckan har känts konstig. Jag som just hade börjat få till någon slags rytm i mitt hemmafruliv. Draken är i Stockholm hos Morfar och Mommi. I måndags när jag skulle köra honom till tåget var det ordentligt försenat, så jag gick här och väntade och väntade på att det skulle bli dags att åka och fick ingenting gjort. Jag hade Trollet hemma i tisdags för att kunna ha en mysdag med Draken på fredag. Älsklingen har varit sjuk och hemma och det rubbar mina vanor en del.

Idag har jag varit på hönsabenen igen med tandborste och rapsolja. Det vete sjutton om det där tandborstandet är så bra egentligen. Har en känsla av att det där skorvet ändå skyddar de små "hudlösa" benen under. Jag undrar hur lång tid det tar tills man ser ordentligt resultat, så att man vet om behandlingen haft effekt eller inte. Stackars mina hönapönor.

Faktiskt fick jag en renbäddning gjord, lite tvätt omhändertagen och bokhyllan fixad här på eftermiddagen. Ja, d v s den del av en av bokhyllorna som löper längs ena långväggen i vardagsrummet har jag torkat av ovanpå (det var dammigt där, ja!) och ställt dit böcker och tidskriftssamlare (FoF) och så har jag fått tömt två hyllor där vi ska ställa in en del DVD-filmer eftersom TV-bänken svämmar över och ungarna lägger de där jäkla filmerna i drivor överallt.

Hå hå, ja ja, det är bara inte klokt vilket glamouröst liv jag lever! Och imorgon blir det storhandling och hämtning av Drake.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Oohhh, skägglav!

Scylla sa...

Ja, hela trädet var fullt. Det finns mycket här omkring.