torsdag 9 februari 2012

Något slags stillhet


Så där särdeles mycket variation är det ju inte på mina dagar nu för tiden. Fast var det egentligen det när jag jobbade heller? Det går i ett - ändå är det på något vis helt stilla. Det börjar falla på plats. Jag har kommit in i rytmen och Nassan är aningen mer självständig. Om jag bara fick behålla min lön så skulle jag kunna tänka mig att fortsätta så här i några år :)

Jag har just tillsatt resten av mjölet till degen jag satte igår kväll. Den luktade syrligt och friskt. Mycket godare än jag minns att surdeg luktar. Nu sitter jag och dricker Kooh-i-Noor - ett annat av mina enkla nöjen; alldeles vanligt men mycket starkt Kooh-i-Noor med honung. Tidigare idag har jag bakat rågsiktskakor med anis och pomerans. Jag mår påfallande bra när jag får baka bröd. Och när jag får laga ordentlig mat. Det är väl det jag har ägnat min "lediga" tid åt - istället för läsning och handarbete, som jag hela tiden vill och längtar efter, men som uppenbarligen får ge vika för viljan och längtan efter mat lagad från grunden och nybakat bröd. Inte fy skam det heller. Och tids nog finns nog utrymme för det andra med.




Inga kommentarer: