torsdag 5 april 2012

Äkta Cederlunds

Jag vill skriva, men det blir inte riktigt tid. Fast egentligen skriver jag hela tiden. I huvudet.

I morse gjorde jag påskgubbe av Draken och skickade honom med Älsklingen till skolan. Sedan fixade jag Trollet, Nassan, höns, ankor och mig själv.

Därefter åkte vi och tittade på påskuppträdandet som barnen i grannbyns skola och dagis gör varje år. Farmor mötte upp. Hon åkte med en väninna, en mormor, från stan.


Sedan lämnade jag Trollet till dagmamman, sa 'hej då, vi ses på lördag' till Farmor, packade Nassan i bilen och körde till biblioteket för att hämta ut beställda böcker (barn-). Och så fick jag för mig att det kunde passa med lite punsch till påsk. Och jag är ett rekorderligt fruns, så jag köpte punsch, äkta Cederlunds... :)


Vidare till växthuset där jag köpte påskliljor, stora och små, pärlhyacinter och små, dubbla jordvivor.

Sedan hem och fixa med tvätten, plocka ur diskmaskinen, äta lunch och amma Nassan.

Och så åka och hämta Troll hos dagmamma och Drake på fritids. Plocka av dem olämpliga och på med lämpliga kläder, leta fram sekatören, sätta Nassan i Easy Hug:en och trava ut på linjan för att hämta påskris.

Hem samtidigt som Älsklingen, som hade thaimat med sig. Äta. Köra Draken på påskdisco via kompis som skulle med.

Snutta Nassan, fixa lite mail- och bankärenden via dator - ja, kanske lite slösurfande också.

Hämta pojkarna.

Fixa hönsen.

Snutta ledsen Nassa som varit hemma med pappa sin.

Gnugga bort allt klet i påskgubbe-Drakens ansikte. Han hade passat på att måla massa grönt med tuschpenna också. Kan någon begripa varför?!? Få på ungarna pyjamas. Bänka oss framför tv:n för att se 100% bonde. Tvärstimmigt Troll: hoppa springa, studsa, låta, spilla, somna snarkande i en liten fåtölj. Snutta Nassan.

Och här sitter jag än. Och snuttar. Elva på kvällen. Hon vaknar så fort hon inte är på mig.

Och, ja, kanske är det faktiskt det här livet går ut på: flänga runt, gnugga bort färg i barnaansikte, kämpa med stimmig lillebror, snutta liten bäbis.

Men det skulle vara skönt att få vila kroppen lite från både tyngd och konstiga ställningar.


Och nu blir det musik. Njut!


Inga kommentarer: