tisdag 3 april 2012

April april!


Det här vaknade vi upp till i morse, -7º och snö. Nåja, hellre detta än det vi hade igår, då det var igenmulet, ett par grader och blåste som fagerlund. Jag hatar blåst! Så pass att jag blir på riktigt dåligt humör när det blåser, även om jag försöker tänka positivt runt det. När Nassan och jag var ute till hönsen hade temperaturen stigit till -4º och det var riktigt skönt. Vi fyllde på fröautomaterna nere i storhäggen, lade ut frön och russin på marken runt omkring och satte nya talgbollar i spiralerna. När jag dukade undan frukosten såg jag domherrar i storhäggen och nu sjungen bofinken i syrenhäcken här utanför fönstret. Älsklingen tog Trollet med sig till dagmamman i morse, så jag har sluppit ut och åka själv. Väldigt skönt! Nassan var - som omväxling - riktigt lugn i natt. Hon vaknade och ville till mig rätt tidigt på natten, men sedan sov hon nog till åtminstone halv fyra innan hon började med sitt halvtimmassnuttande. I gengäld har Trollet varit hopplös. Kvart över tre hade jag varit till honom fem gånger och längre fram på morgonen kom han och kröp upp i min säng och väckte mig igen. Man blir rätt mör när man inte ens får sova en timma i stöten även om den totala sömnmängden troligen är rätt anständig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hatar också blåst. Hittade hit när jag googlade "hatar blåst".
Fixar all annan väderlek med ett leende, men känner mig seriöst kränkt av blåst. :-)

Elisabeth

Scylla sa...

Då har du nog fått många träffar på min blogg :)