söndag 22 april 2012

Hatt hattifnatt


Igår åkte ungarna pulka. Idag är snön helt borta igen. Jag sjalade på mig Nassan och gick på promenad. Och vad hittade jag uppe vid "stora" vägen?! Jo, fyra ankor som vimsade runt. Skrällen! Jag fick jaga hem dem innan jag kunde fortsätta. Uppe i övre byn fann jag vitsippor och Kvarnbäcken brusade och rann. Senast jag gick där uppe var den frusen. Åtminstone ovanpå. Bortsett från vitsippor och strömmande bäck var det grått, visset, fult och trist. Jag har svårt att hålla humöret uppe så här års. Så är det.

Nu är alla ungarna i säng. En koltrast sjunger i grantoppen och en björktrast sitter i grannens tv-antenn och knirkar - eller vad de nu gör. Jag ska gå ner och sätta en deg som får stå i kylen över natten. Det har blivit dåligt med bakandet det senaste.

Inga kommentarer: