lördag 8 september 2012

De sover


Klockan är bara kvart över nio, men det verkar som de sover, alla omkring mig. Det är tyst inne hos Trollet och tyst inne hos Draken. Jag läste Emil i Lönneberga för dem för en stund sedan, den kanske gjorde susen. Älsklingen har slocknat här bakom mig. Han har varit på whiskyprovning med SMAD och hade ganska ordentligt ont i en tand när han kom hem. Nu har han petat i sig lite NSAID och det har uppenbarligen lugnat ner sig. Jag känner mig lite orolig för att han ska må skrutt imorgon om han inte tankar lite vätska, men jag har inte hjärta att väcka honom. Nassan sitter och sover i bilbarnstolen nere i hallen sedan vi kom hem för någon timma sedan. Jag ska snart ta och lyfta upp henne i sängen. Antagligen vaknar hon väl då, men det får väl så vara. Fortsätter hon att sova ska jag ta en liten, liten cognac och sätta mig nere i en fåtölj och läsa en stund.

Inga kommentarer: