fredag 22 januari 2010

Det var den semesterdagen


Den där tvångskursen i försäkringsmedicin, som jag planerat hela veckan efter, blev inställd. Det är väl typiskt?! Nå väl, jag beslutade mig för att ta en dags semester, jag var ju så trött och ämlig. Jag hade tänkt att jag skulle ligga i sängen och läsa hela dagen, förutom en liten sväng runt åkern på skidorna. Ganska ofta planerar livet annorlunda.

Igår var jag, istället för att ligga i sängen och läsa, hemma med sjuka barn - för övrigt mitt livs första VAB-dag. Så kan det gå. Så där väldans sjuka var de nu inte, ungarna, men Älsklingen blev uppringd från dagis dagen dessförinnan och ombads komma och hämta sin lille pilt som låg där på en soffa, helt utslagen, och sov. När jag hämtade Trollet meddelade dagmamma att han hade temp, men verkade pigg. Antagligen var det en reaktion på vaccineringen dagen innan.

Vi hade det riktigt mysigt här hemma. Jag kunde ligga och läsa lite i sängen ändå. Och en tur på skidor tog jag på kvällen, sedan ungarna lagt sig.

Inga kommentarer: