torsdag 28 januari 2010

Mandom, mod och en morsk Scylla


Idag känner jag mig lite sturskare. Jag må vara en mespropp när jag är ny på något, men jag tar mig hyfsat snabbt och med några subacromiala injektioner i bakfickan känns det nu helt odramatiskt. Det är de stickningar jag aldrig gjort förut som känns olustiga, för att jag är så rädd för att göra illa och/eller skrämma slag på patienten med min tafflighet.

Jag har haft lite otur med min reumaplacering eftersom de flesta är på konferens och det kommer rätt få patienter och därmed blir få möjligheter att öva på att sticka. Inte ens särskilt mycket svullna leder har det varit att klämma på. Det blir nog bra ändå.

Idag har jag inte ens gått och bävat för medicinakuten. Men det kommer nog tillbaka. Jag undrar hur det kommer att kännas att trava in där i fikarummet på morgonmötet igen. Hu!

Nå ja, lite halvmorsk i alla fall.

Inga kommentarer: