lördag 2 januari 2010

Nyårsdag i byn


Igår tog jag mig i kragen och gick en vända i nedre byn med kameran på magen och Trollungen efter i pulka, i tämligen tråkigt gråmulet väder och måttlig kyla. Någon längre promenad blev det inte, för Trollet ville hem till pappa. Som vanligt tog batterierna slut nästan omgående, så mina planer på att gå en fotorunda när jag lämnat av Trollet gick om intet. Jag nöjde mig med att ge fåglarna mat och så fick det vara bra med det.


Någon dator kom jag inte åt ity Draken hade en kompis här hemma och de satt här de stunder jag hade tid över. Kompisen sov över, till Drakens oerhörda glädje. Det var sova-över-debut och det var förstås väldigt spännande. Vid halv elva låg de fortfarande och tjattrade, enligt Älsklingen, och sedan hade de sovit hela natten med lampan på.


Idag har jag tillbringat nio timmar på ortopedakuten. Jag är en riktig klåpare när det gäller ortopedisk status :( Jag ska försöka få gå med en av ryggkirurgerna när han har ryggmottagning, så att jag åtminstone får lite kläm på det. Han har har lovat att jag ska få gå med honom, det gäller bara att fixa det schemamässigt.

Inga kommentarer: