söndag 10 januari 2010

Kitschvarning

Från mitt tallris, pynt i silver, vitt och glas. Julgranen var betydligt mer färgglad med pumlor och glasfåglar i alla de färger, gammaldags glitter och för första gången i mitt liv - enligt Älsklingens önskemål - stjärna i toppen. Jag är van vid spira. I enriset hade jag halmfigurer och små tomtar.

Om vi - mot förmodan - skulle få allrummet renoverat till nästa jul, ska jag baske mig ha en hel gran här uppe i silver-vitt-glas. Om inte annat ska jag komplettera med några silverfåglar och vitfrostiga kulor till nästa år.

Och kanske några fler glasänglar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvligt vackra glasänglar! Men - vad är pumlor egentligen?
/Tine

KD sa...

Kul att du säger pumlor. Det trodde jag var typiskt för norrbotten.

Scylla sa...

Tine: Julgranskulor

KD: Det är det säkert. Men eftersom 'pumlor' är ett sådant extraordinärt fint ord, måste man använda det när man får chansen.

KD sa...

Visst är det extraordinaärt. Sedan jag fick höra det första gången för några år sedan använder jag det så ofta jag kan, bara för att det är kul. :-)