lördag 2 september 2017

Gunerius



Jag hittade den via SKAM och jag gillar den fett. Lite störande med den engelska texten, tycker jag. Den gör det svårare för mig att uppfatta norskan. Jag försöker hålla för, men det stör det med.

Corner er ikke mål, mål er mål
Sånt vi aldri snakker om
Tips en kar i slips og si at det er greit å dra hverandre opp
Fuck Svein, fuck deg, jeg baner min egen vei
Alle skal syntes og si sine tanker men det å bli sanger er skjebnesvanger
Mamma sa: Velg dine slag
Tenk langt, ikke dag for dag
For Svein er det jævla lett, han ble født med et sikkerhetsnett
Men du, du er bonden, på et sjakkbrett, svart og maktløst
Men hvis du, går til angrep, gjør et bra trekk
Kan du bli dronning
Få som vet at en liten jente med troen
Hun kan bli stor, hun kan bli stor, og sitte på tronen

Men jeg ble født, i trafikken
Baba tok meg med ned på Gunerius
Der ble jeg døpt, med taktikken
Samme hvordan jeg synes du ser ut

Så skal jeg elske deg til døden
Det er en drapstrussel, drapstrussel, drapstrussel
Jeg skal elske deg til døden
Det er en drapstrussel, drapstrussel, drapstrussel

Corner er ikke mål, men mål er mål
Sånt de lærer før de går
De med Dubai lægs
Stacks på stacks på stacks
Du er redd for de med slør, jeg kan si jeg føler deg
Jeg har samme frykt for de med Polo, skjerf og sleik
Og alle ser på, ingen tør å si noe
Sånn er verden blitt, du må ta litt dritt, hvem sa det var lett
Å pulle opp i en fin bil hjelper ingenting
Jeg har VISA, pass og ski, men de vil se kvittering

Så jeg danser på roser, men jeg har torner i føttene
Danse på roser, danse på roser
Jeg danser på roser, men jeg har torner i føttene
Danse på roser, danse på roser
Danse på roser, jeg kan danse på roser, danse på roser
Torner i føttene
Danse på roser, danse på roser, danse på roser
Danse på roser


Inga kommentarer: