lördag 23 september 2017

Journal club


I morgon är det journal club. Jag och fyra kolleger, två ögonläkare, en psykiater och en medicinare, träffas via Skype någon gång i månaden eller så, och försöker få kläm på det där med att läsa och värdera vetenskapliga artiklar. Alltså, jag vill verkligen det här, men jag är alltid, alltid ute i sista sekunden och då tar det emot så in i norden. Nu har jag suttit här i fåtöljen i typ två timmar utan att ens komma mig för med att börja. Allt gör jag istället: spelar Candy Crush, läser på Facebook, läser en trädgårdstidning, rensar bort mail, lyssnar på min bok... och så nu här. Klockan är halv tio på kvällen och det här tar timmar. Hur ska jag lyckas förmå mig? Helst vill jag bara gå och lägga mig och strunta i det - fast ändå inte. Lägga mig nu och sätta klockan på fem? Äh, jag kommer bara att stänga av den. Suck!

(Ja ja, jag vet att det inte är ett dugg synd om mig!)


Inga kommentarer: