lördag 16 september 2017

Kubo och chokladmousse


Jag gjorde mig till och fixade hemgjord chokladmousse. Tidigare har jag bara köpt pulver och Trollet älskar det. Nu tänkte jag att han skulle få riktig. Fiasko! Jag hittade ett recept som fått fem stjärnor och trodde att det skulle bli jättebra. Visserligen gjord på mörk choklad, som ungarna inte gillar, men jag tänkte att all grädden skulle mildra ner det hela. Det gjorde den inte. Dessutom var den på tok för osöt, tyckte till och med jag. Så kan det gå! Jag ska prova ett recept på chokladpannacotta med vanlig mjölkchoklad nästa gång istället. Det kanske blir bättre.


Vi har haft filmkväll och tittat på Kubo. Jag sprang på den på något vanligt storköp, vilket minns jag inte, och det var två för billigt, så jag passade på. Amerikansk, förvisso, men jag tycker att de har fått till det riktigt bra. Riktigt bra! Spännande och faktiskt lite läskig. Det förvånar mig att Nassen inte reagerade alls. Antingen är hon härdad eller så var hon så trött att hon inte riktigt hängde med.


Filmen har fått rätt blandad kritik, alltifrån full pott till 2,5 (eller egentligen 3 av 6). Av Expressen fick den en 5:a, av SvD bara hälften. Av DN får den åter en 5:a.


Kubo och de två strängarna är en fantastisk berättelse om kärlekens och magins kraft. Låt inte filmens hopplösa titel skrämma er från att se den. skriver Metro. Jag vet inte om jag tycker att titeln är så hopplös.

Och här är trailern




(Om man inte gillar osöt, mörkchokladmousse bör man undvika detta recept)



Inga kommentarer: