torsdag 6 augusti 2009

Allt i ett

Egentligen var det ju så här jag ville ha det. Jag ville ha möjlighet att posta både text och bilder, det var därför jag till slut skaffade en plats på Fallfrukt som Bastet. För bildbehovet. När jag läste igenom en del av mina gamla texter från Dagbok Direkt, i samband med att jag skulle spara ner allt, minns jag hur jag i början av min Hypo-tid saknade att under dagen kunna göra små korta uppdateringar på bara några rader. Det kändes konstigt att göra så på Hypo, eftersom det innebar att man ”spammade” hela förstasidan med sina inlägg. Jag mindes också hur noga jag var, i början av min dagbokstid, att inte skriva längre texter än att man kunde läsa dem på skärmen utan att scrolla. På Hypo blev mina texter längre och längre, och jag förstår inte att folk orkade läsa dem. Jag tycker själv att det är rätt jobbigt att läsa långa texter på skärm. Här kommer jag att kunna få fördelarna med alla tre ställena. Något behov av många läsare har jag inte längre. Jag ska – om än mycket skamset – medge att jag njöt av hur mitt läsartal mångdubblades när jag gick från DD till Hypo, och nog kändes det förunderligt att på slutet vara den mest lästa på hela Hypo de perioder crackgrrl inte skrev där - hon hade minst hundra fler läsare per text. Men nu är det inte viktigt längre. Det viktiga är att jag får skriva. Jag behöver det. Någon dagbok i pappersform har jag aldrig lyckats upprätthålla, men av någon anledning fungerar det att skriva på nätet och hålla det igång. Jag kommer vara mycket noga med vilka jag lämnar ut den här adressen till. Och förresten lär det inte vara särskilt många som är intresserade av att få den.

1 kommentar:

Basilika sa...

Det har blir fint. Din alldeles egna plats pa internet. Utformad precis som du vill ha det. Jag far bra vibbar av det har. :)