fredag 7 augusti 2009

Inskolning

Vi sökte dagisplats till Trollet. Vi fick dagmamma. Det är helt ok. Draken och han skulle i alla fall inte vara nära varandra, eftersom dagis ligger på ena sidan stora vägen och lekis och fritids på andra. Dagmamman är en bastant finska med tämligen brett gangsmål. Hon bor på en gård i äldre delen av grannbyn. Hon har två katter och det finns höns, hästar och får nära inpå som barnen brukar gå och hälsa på. Det är tre dagmammor i byn som samarbetar. Jag tror att det kommer att bli jättebra.

Just nu håller jag på med inskolning, och jag lämnade för en stund sen en hysteriskt skrikande Trollunge i dagismammans famn. Jag ska snart åka tillbaka och hämta honom. Han har blivit så extremt mammig under sommaren. Igår satt han i mitt knä hos dagmamman och rabblade oavbrutet och lätt hysteriskt Mamma bära ungen! Mamma bära ungen! samtidigt som han riktigt klamrade sig fast vid mig. Han hade skrikit rätt bra igår när jag gick, men sedan lekt fint i sandlådan med de andra barnen, och när jag kom och hämtade såg han så tillfreds ut där han stod och grävde och åkte rutschkana.

Inga kommentarer: