lördag 1 maj 2010

5-öringar och fröer

Achimenes 'Rainbow Multicolour'
Nu har jag fått mina tre sorters Achimenes, 5-öringar, i jorden, 'Rainbow Multicolour', 'Aquarius' och 'Double Pink Rose'. Och jag är så ful att jag tjuvlånar bild av Lena Klintberg igen. Nu är det bara resten av gesneriacéerna kvar. Pust! Och dessutom har jag beställt fler. Ja ja, säg inget!

Av en slump fann jag en frölista på nätet, här och av Lili-Ann köpte jag följande fröer:

Anemone multifida 'Rubra', röd flikanemon
Campanula poscharskyana, stjärnklocka. Bra marktäckare.
Carex pendula, hängstarr. Gräs är ju alltid trevligt.
Dianthus x allwoodyi 'Alpinus', stjärnnejlika(?) Låga nejlikor ska jag ha många av.
Dianthus x 'Spottii'. En till låg nejlika
Dodecatheon meadia, tolvgudablomma
Dodecatheon dentatum, vit tolvgudablomma
Primula x auricula, mix. Aurikel, blandade färger.

Dessa är nu också i jorden. Halleluja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Har du möjligen några rhizomer av Double pink rose att sälja? Har letat och letat
Hör gärna av dig till
barbrope(at)telia.com