måndag 10 maj 2010

Angst

Gott om återbud är det på Öppenvården, det kan man lugnt påstå. Nu fick jag tid över igen. Tid som ägnas åt att fundera över den olustkänsla - en tämligen intensiv sådan - jag känner.

Jag antar att den inte beror på att jag, efter att ha inventerat kvarvarande fönsterutrymme, börjar fundera över om jag är spritt språngande galen som skaffat alla dessa plantor, sticklingar och fröer och som glatt sitter och planerar vilka fler fröer jag ska beställa via Gesneriasterna. Herregud! Men njae, något annat borde det bero på.

Allmän stress över att Älsklingen fyller år idag, och jag vill gå tidigare för att fixa lite för honom? Nej, det räcker inte.

Olust över en svår patient som jag inte har det blekaste aning om vad jag ska göra med och som, om han nu inte uteblir, kommer om ett par timmar. Njae, det räcker inte heller.

Något får mig att känna olust. Kanske är det många vårbäckar små som brusar och skvalpar i mitt inre.

Inga kommentarer: