söndag 2 maj 2010

FreLöSö


Så fort en helg passerar

Som barn förstod jag mig aldrig på det där med majbrasor. Det gör jag inte som vuxen heller. Icke desto mindre knatade vi ner till byns majbrasa och sjöng Vintern rasat. Jag förstår mig överhuvudtaget inte på det där med att elda upp. Att bränna saker. Det gör alla här. Allt ska brännas, dödas, huggas ner. Och så varmkör de bilen. Herregud, det har jag inte sett någon göra i Stockholm de senaste 30 åren. Det är vad jag har svårt med när det gäller att bo på landet.

Igår blev det till att raskt städa hela huset, stryka duk, duscha, ikläda sig anständiga kläder, måla på sig och baka en tårta. Vi hade tänkt att svärföräldrarna skulle komma hit som idag, men de hade tänkt annat. Nå ja, det gick ju det med.

Idag har jag rensat rabatter, städat i kallbänken, fixat med frösådder etc. Det finns hur mycket som helst att göra. Jag undrar vad det är för grobarhet på lönnäsor. 187% eller nått? #§&%#§¤£¤#!

Inga kommentarer: