söndag 2 maj 2010

Kaktusar och suckulenter

Mats Winberg på Succseed verkar vara en särdeles trevlig person. Han har varit så rar vid de (få) kontakter jag haft med honom. Den här gången har han skickat en portion gratisfrö på en art levande stenar, Lithops, till Drakungen.

I veckan kom beställningen:

Till modern
Bursera fagaroides bild
Cereus aethiops bild
Disocactus amazonica (ersättning; minns inte vad jag beställde, men den här är jag väldigt nöjd med) bild
Disocactus phyllantoides bild
Epiphyllum hybridmix, Winbergs egen. bild
Euphorbia mammillaris (ersättning; jag minns inte vad jag beställde) bild
Hildewinteria colademononis bild
Hylocerus undatus bild. Jag förväntar mig inte att min ska bli så stor :)
Obregonia denegrii bild
Selenicereus grandiflorus bild

Som synes en hel del hängisar.

Till Draken
Euphorbia tuberculata bild
Haworthia margaritifolia bild
Kalanchoe tubiflora bild
Lithops dabneri bild
Lithops karasmontana (presenten) bild

Jag lovade Draken att få välja några nya suckulenter istället för dem som jag lyckades ha ihjäl, torkdöden. När han tittade på bilderna sa han Den! Alla växter i öknen är ju inte fina. Jag tror det var Kalanchoen han sa det om. Det tycker jag var sött. Fast han tyckte nog att själva blommorna var fina.


Inga kommentarer: