lördag 24 mars 2012

Ensamma mamman

Älsklingen har åkt till Milano. Redan vid kvart i sex var en kollega här och hämtade upp honom. Jag har varit ute och gjort rent hönshuset, så långt jag nu hann innan Nassan gjorde det fullständigt klart att hon inte tänkte acceptera några dylika fasoner. Nå ja, jag har fått ut skiten och bort det gamla i alla fall. Lite nytt hö får jag lägga in senare idag (ja, vi har inte fått tag på halm, så nu har vi "gammalt" hö istället; inte lika bra, men det funkar). Istället gav vi ankorna nytt fint badvatten och de har plaskat väldeliga och så gick vi på inspektionsrunda här i trädgården. Det här är vad den förmår. Jag förstår att det knappast imponerar på dem som bor söderöver, men våren är faktiskt en hel månad tidigare här i år, så själv är jag rent förstummad :)

Snökrokus i syrenhäcken

En, säger EN, liten snödroppe

Persisk blåstjärna under schersminen

En ensam liten lungörtsblomma



Inga kommentarer: