söndag 18 mars 2012

Söndagslunk

.

Jag har gått här och spanat och spanat efter flyttfåglar. Ja, inte så att jag förväntade mig att tornseglarna skulle svischa runt huvudet på mig direkt, men det finns ju sådana som bara flyttat lite söderut och som brukar dyka upp tidigt. Så idag hade vi äntligen en bofink här under storhäggen :)

Och i storhäggen sitter den ensamma grönfinken tillsammans med gulsparvarna och sjunger och sjunger.

Jag tog Nassan med mig ut och gick några varv runt tomten. Det börjar komma upp lökar lite här och var, men det enda som kommit så långt att det visar färg är mina persiska blåstjärnor, som står i rabatten under köksfönstret, under schersminen. Jag fixade lite med hönsen, gav dem matrester och snackade lite med dem. Och för första gången var det som om Nassan verkligen såg dem. Jag har ju haft med henne ut till dem hur många gånger som helst, men hon har aldrig verkat lägga märke till dem förr. Idag satt hon i vagnen och tittade och tittade och...

Jag gjorde tacos till lunch idag, eftersom Draken är så övermåttan förtjust i det. Fick för mig att jag skulle göra egna vetetortillas i stället för de där plastförpackade skosulorna som finns på tex-mexhyllorna. Och tänk! Helt plötsligt var det riktigt gott med tacos. Vem hade väl kunnat ana det?! Idag var det jag som åt flest.

Inga kommentarer: