lördag 10 mars 2012

Mello


Jorå, det är stort med Mello här i familjen, nu för tiden, må ni tro. Draken har tidigare varit tämligen ointresserad av musik och därtill väldigt trött om kvällarna, och det var först vid svenska finalen förra året som han började visa intresse. Då hade han väl hört kompisarna i skolan prata Mello både avigt och rätt. Så han hejade på Eric Saade - utan att ens ha hört honom. Ja, förrän finalen då. Sedan har det varit ett evigt tjatande om Eric Saade, fortfarande utan att han hört mer än 'Popular' och 'Manboy' - som jag tog fram åt honom på YouTube för att han åtminstone skulle ha hört två låtar. För Draken var Mello helt uppenbart liktydigt med Eric Saade, och i början av den här deltävlingsperioden höll han på och tjata ihjäl sig - eller snarare mig. När kommer Eric Saade? När sjunger Eric Saade? Jag hejar på Eric Saade! Kommer inte Eric Saade? Ja men nästa år är han väl med? Det spelade ingen roll hur många gånger jag försökte tala om för honom att Saade inte är med i år och ingen vet vilka som kommer att vara med nästa år. Till slut började jag undra om det var något fel på ungen som aldrig tycktes fatta. Men ungefär i den vevan slutade han tjata, och sedan var det Sean Banan för hela slanten. Hå hå ja ja! Eller, ja, inte hela slanten, för han har faktiskt Ulrik Munther och Loreen som favvisar också.

Trollet är också exalterad över Mello. Fast mest för att hans storebror är det. Under programmet är han trött och stökig och det är mest en plåga att ha honom med, trots att han dansar glatt till alla låtarna och är väldigt söt just då. Naturligtvis är Sean Banan hans favvis.

Själv har jag Loreen som favorit. Så snygg, så snyggt! Uppenbarligen är jag inte ensam om det, och det känns lite förunderligt att min favvis är de flestas favvis, för i vanliga fall brukar mina knappt ens gå vidare. David Lindgren och Lisa Miskovsky gillar jag också. När refrängen på 'Shout it out' kom så sa jag: Den här kommer att vinna hela alltet! Men ska man tro vadslagningsbyråerna så blir det alltså inte så. Ovanligt starka låtar i år, tycker jag.

Så klockan åtta ikväll bullar vi upp framför TV:n. Tidigare har vi haft godis, fruktspett respektive chokladbollar som Mellomys. Idag har Draken bestämt att vi ska ha bullar.

Den här kan man gott lyssna på både en och två gånger. Tycker jag.

Heja Loreen! (eller David eller Lisa)

1 kommentar:

kicki sa...

Kaksmulan frågade om han får se på melodifestivalen och jag tyckte att visst får han det - men jag tittar hellre på Bones. Fullkomligt hopplös vad gäller grupptryck av den sorten är jag...