lördag 24 mars 2012

Spelkväll

Pust! Lite jobbigt är det allt att vara ensam med de tre. Jag avundas verkligen inte ensamföräldrar. Men nu är de i säng allesammans. Draken och Trollet fick vara uppe lite längre och vi har spelat Trollspelet. Jag köpte det för någon tid sedan och har haft det liggande i ett skåp i väntan på lämpligt tillfälle att plocka fram det. Ungarna blev helt exalterade när de såg det och ville genast riva upp förpackningen, trots att jag sa att vi skulle ta det efter maten. Till slut gav jag med mig och de fick öppna och titta vad som fanns i innan vi började äta. Åh vad de plockade och donade med troll, pärlor, fladdermus och fisk. Väldans spännande, uppenbarligen. Nå, det var riktigt kul att spela, faktiskt, och Trollet klarade det galant med sina 4 år, trots att det är angivet från 5 år.

Och nu lite välbehövlig vila för mor i form av sängläge med bok.


Inga kommentarer: