söndag 22 juli 2012

Begagnat


Efter att ha studerat Blocket några dagar har jag nu kommit till skott. Jag har gjort upp med tvenne säljare om att imorgon eftermiddag komma för att köpa en vagn respektive en Tripp Trappstol.

Jag har kvar den gamla Brio kombin som vi köpte inför Drakens födelse. Jag har aldrig varit nöjd med den. Den är stor, tung, bökig, omständlig och inte av en kvalitet som på något sätt motsvarar priset vi gav för den. Nu tänker jag slå till på en Emmaljunga Scooter. Jag övervägde om jag skulle ta en enklare modell, men tänkte att det kan vara bra att kunna ta en tur på grusvägarna häromkring och kunna köra på gräsmattan, jag tror att det blir svårt med sådana där små "shoppingvagnshjul". I stort sett tycker jag att det fungerar bra att ha Nassan i sjal, men när jag är ensam med alla tre ungarna - som jag kommer att vara vid den planerade Göteborgresan om ett par veckor - så måste jag kunna sätta henne ifrån mig ibland. Att ta med Brion är uteslutet.

Det var ingen hit att vara uppe i buan utan barnstol till Nassan den här gången, därav införskaffande av en Tripp Trapp. Det är svårt att mata henne när hon sitter i knäet, hon lyckas gegga ner både sig själv och mig då, och de där små händerna är ju på tok för klåfingriga att ha i närheten av porslin och annan mat än hennes egna små specialanpassade bitar som vi brukar rada upp framför henne på bordet, därför blev det svårt för mig att äta samtidigt som de andra. Hon börjar bli farligt mobil, så det är rätt skönt att kunna ha henne i någorlunda säkert förvar i en barnstol och det är trevligare för henne att kunna sitta med oss vi bordet, om vi spelar kort till exempel, än att sitta ensam nere på golvet då.


Jag köper mer och mer begagnat. Det känns bra.

Inga kommentarer: