lördag 14 juli 2012

Väx!


Äntligen har jag gödslat hela syrenhäcken och hela granhäcken, och Älsklingen har lagt täckbark på den förra och börjat på den andra. Nu hoppas jag att de sätter en jäkla fart och växer så det knakar. När jag höll på att skotta gödslet ur kärran fick jag plötsligt se en liten padda kravla runt där nere. Vilken jäkla tur att jag inte hade skadat den! Ja, åtminstone verkade den hel och kry. Jag släppte ut den i den fuktiga delen av granhäcken. Jag hoppas den tycker att det är ett bra ställe att hålla till på. Och så har jag fixat potatislandet, rensat och kupat. Nu kan jag äntligen börja rensa rabatter och plantera ut lite frösådda plantor. Det är kuligare. Gräva runt diverse träd och bärbuskarna och gödsla borde jag också göra. Det är däremot inte så kuligt.



Grodan på bilden bor i Mammas trädgård. Jag antar att det är hennes make som införskaffat den. Han är svag för grodor.

1 kommentar:

AT-doktor sa...

Sunt intresse han har, den där maken!
Hälsningar från en som har en liten samling grodor själv. :-D