onsdag 11 juli 2012

Eldsjälar


Jag hade nästan glömt bort att jag läst den. Jag vet inte riktigt vad som påminde mig. Vill minnas att jag läste ut den strax innan vi skulle åka till Rhodos, och att jag därför inte hann skriva om den. Och så BOPS! försvann den ur mitt medvetande. För en tid.

Helt klart intressant och trevlig att läsa. Personligen tycker jag att det är en enorm skillnad mellan någon som går in för sitt yrke med stort engagemang och någon som arbetar ideellt för att hjälpa andra med samma engagemang, och lite störs jag av att de är samlade i samma bok.

Jag är - sedan tidigare - oerhört imponerad av Lennart Nilsson, så jag tycker om att läsa om honom, och bilderna är så fina. Michael Nyqvist verkar mest konstig, men jag tycker mycket om bilderna på honom också. Flera berättelser - liksom foton - blir jag väldigt berörd av, bland annat Clair Wikholms. Bedrövligt att jag minns dem så dåligt! Inte ett enda av namnen som inte var kända för mig sedan tidigare kan jag minnas.

SvD:s recension

Inga kommentarer: