onsdag 11 juli 2012

Skit i stora lass


Fantastiska svärmor rensade både syrenhäcken och granhäcken när hon var här och passade djur under vår Skåneresa. Hon måste ha slitit som ett djur. Det är sanslöst mycket. Idag har jag kört tre stora kärror hästskit från S och gödslat hela syrenhäcken och början på granhäcken. Sedan ska vi lägga täckbark på för att i alla fall skydda lite. Jag hade gärna fortsatt köra gödsel, men stackars lilla Nassan var full av knott i skitvädret och Draken klagade över att han inte mådde bra och visade sig ha feber, så jag kunde inte sätta honom på mer barnpassning, tyckte jag, utan det var bara att ge sig och trava in. Imorgon ska jag storhandla. Vi får väl se hur mycket jag hinner med efter det. Det skulle vara så skönt att äntligen få det klart. För att inte tala om hur skönt det skulle vara att äntligen få upp häckarna på lite höjd.


(Bild: Orange liljor mot rödbladig perukbuske i Mammas trädgård)

Inga kommentarer: