lördag 29 januari 2011

Bara en dag

I förmiddags då jag for ut för att fixa några ärenden kändes det som vår. Det var alldeles ljumt, vindstilla och solen sken från en blå himmel med enstaka molntussar. Termometern visade på 0°, men det var inte ett dugg slaskigt. Nu har det visst slutat blåsa.

Jag lämnade Älsklingens böcker på biblioteket, hämtade ut paket, åkte till växthuset och handlade. Käraste svärmor har nu fått flytta från UAS till lasarettet här, efter sin stora operation. Älsklingen och Farfar skulle åka och hälsa på och jag köpte en bukett blandade rosa tulpaner med ett par kvistar vaxblommor och flera veckotidningar - något ätbart ville hon inte ha - och skickade med.

Hönsen är så otroligt söta och trivsamma. I synnerhet den svart-vita är så sällskaplig och kommer fram och skrockar, lägger huvudet på sned och kikar på mig.

Jag har äntligen fått iväg fröbeställningarna till Impecta och Rara Växter, och de flesta av fröportionerna från Ginna är i jorden. Det tar sig! Endera dagen kanske jag lyckas sy gardiner också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har beställt mängder av frön från Runåbergs! Och mina höns börjar värpa lite mer nu - våren är på väg! Tjohooo! /Tine

Scylla sa...

Tine: Jaha, då blir det grönsaker för hela slanten :) Undrar när våra höns tänker börja värpa. De är väl knappt vuxna än.