torsdag 29 april 2010

När surtanten själv får välja

Gissa tre gånger vem som kom galopperande i åttio knyck och försökte tränga sig in i uthuset när jag gick dit för att hämta en kruka här ikväll! Jo jo, så många hjärnceller ryms det i en kattskalle. Jag gav henne smisk och... eller nej, det gjorde jag inte, men jag förmanade henne å det bestämdaste genom att säga Baja! med min allra strängaste röst och bära in henne till husarrest. Jo jo, vi får väl se om min fostran har någon effekt. Eller... kanske inte, nä.

4 kommentarer:

kicki sa...

om du tar ut henne i uthuset några gånger och BADAR henne eller nåt annat obehagligt där så håller hon sig nog därifrån sen. ;-) Risken är väl att hon håller sig ifrån dig med, förstås...

Scylla sa...

Lär hon sig inte av instängdhet, ingen toa och ingen mat, så vet jag inte VAD den lilla dumsnuten ska lära sig av. Säkert inte av bad heller.

Stefan Jansson sa...

Ha ha. En av katterna på Bergdalen har varit ute och slagits, så hon ligger och tar igen sig 24/7 nu. Det är ett hårt liv att vara katt.

Scylla sa...

Steffe: Ja, i synnerhet om man är en särdeles korkad katt :)