onsdag 21 april 2010

Än närmre femtio

Av Drakungen fick jag en rasande fin metallicturkos och röd sköldpadda, inslagen enligt konstens alla regler i papper bemålat med sköldpaddor.

Draken hade hög feber, så vi var hemma, han och jag. Inte mig emot, som jag vantrivs på psyk. Det var lugnt och skönt och jag låg och gosade med honom i sängen, tvättade lite, läste, fixade med disk och mat, sådde en del fröer. Älsklingen kom med sushi och champagne och en stor bukett med stora röda rosor, vita liljor, vit alstroemeria och daggkåpa. Mer än så behöver en födelsedag inte vara.

12 kommentarer:

Marie sa...

Oh, grattis Skyllajzan! <3

morsan sa...

Grattis!

Lilla Mysan sa...

Men hörrö, grattis!
Och när jag ändå "har dig på tråden" sas; jag köpte några finfina primulor (heter det så i pluralis?). Jag tänkte plantera ut dem sen, när de blommat klart. Visst kan man göra så? Visst kommer de att blomma i trädgården nästa vår? Sneeela, sej att det är så!

Scylla sa...

Ja, det beror ju lite på vad det är för sorts primula :) Men är det den där vanliga jordvivan, Primula vulgaris, så.

Lilla Mysan sa...

Tja, om jag googlar på primula vulgaris, så är det så de ser ut, med lite olika färger och utseenden på själva blommorna.
Tack för att du räddade min dag :)

KD sa...

Grattis härifrån med :-)

Anonym sa...

Och här kommer ett GRATTIS till! :)
/Tine

Scylla sa...

Tack tack, söta ni!

EvaP sa...

Det gäller att läsa ordentligt. Inte ett ord om att "jag fyller år"! ;)

Grattis!

Scylla sa...

Det gjorde jag ju inte heller. Jag HADE fyllt år :)

Anonym sa...

Grattis i efterskott!! /Susanne

Anonym sa...

Grattis i efterskott!! /Susanne