fredag 2 april 2010

Vi är också vakna


Jo då, och pyntat har vi också. Draken hängde i alla pryttlar i påskriset och jag satte i fjädrarna. Trollet var behjälplig med att skicka ägg, kaniner och annat. Och just nu inser jag att vi inte har några påskkäringar i riset. Det hade vi när jag var barn. Jag har inte ens sett några ute i affärerna, finns de ens längre? Kan man här ana en anglosaxisk påverkan med Easter bunnies istället för häxor? Plötsligt längtar jag förtvivlat efter påskkäringar i riset.

Allehanda andra påskprydnader (eller kanske "prydnader") har också plockats fram och jag har varit en sväng till Kupolen och kompletterat med lite mer krafs. Vakteläggen ligger hos pärlhyacinterna, och vaktas av påskharen - även om Trollet tenderar bära runt honom både hit och dit. Och jag fortsätter att lura i mina arma barn en massa amsagor om påskharen.

I morgon blir det skattjakt. Älsklingen har lovat att rita kartor.


Och det här eländet har jag haft på hjärnan sedan förra helgen, ack! :)

4 kommentarer:

Marie sa...

Hua, jobbigt läge. (Låt man inte gillar på hjärnan)

Har varit hos morsan och slogs av live-påskkärringbristen också, det var STORT när jag var barn. Vi ritade egna påskbrev i veckor och sen kutade vi runt och lämnade dem hela påskaftonen.

På tal om musik, visst listade du nån gång i forntiden ett gäng fina franska sånger/schlagers? Skulle snoka runt på Spotify häromdagen men kom bara på den där Poupee nånting med France Gall.
Kommer du ihåg några fler på rak arm?

Scylla sa...

Den enda franska jag minns i min schlagerlista var L'amour est bleu.
http://www.youtube.com/watch?v=nD4ib9-laGY

Sedan har jag ju haft en del Brel och Patricia Kaas också, men jag antar att det inte är dem du menar.

Scylla sa...

Och, just det, Amina:
http://www.youtube.com/watch?v=oWtgd3Q7Rsk

Scylla sa...

Och den här gillade jag också, men jag hittade inte någon bra tub då :)
http://www.youtube.com/watch?v=YjzHEP_lApY