fredag 8 april 2011

Ledig dag

Som sagt, nu när jag jobbar heltid igen, så räcker inte orken till mer än att ta sig genom dagen. Idag har jag i alla fall tagit en semesterdag för att putsa fönster, och då finns det också lite tid och ork till att skriva.

Så sent som i helgen var här helt snötäckt, och ett tjockt lager var det. Men så i söndags så började det ösregna, och sedan gick det fort. Nu är snön i princip helt borta. Det ligger kvar en del skotthögar, och i djupskugga finns det också snöplättar kvar.

I tisdags såg jag en bofink för första gången här i vår storhägg och i onsdags hörde jag en sjunga för första gången. Nu, som först, har mina Scilla mischtschenkoana (Bilder) börjat sticka upp, och det är ändå de tidigaste jag har. Underbar växt! Jag ska köpa ännu fler.

Inga kommentarer: