söndag 3 april 2011

Mässan - pelargonerna

Av någon anledning så är jag inte riktigt någon pelargonmänniska. Icke desto mindre fick jag med mig några hem. PAC 'Viva Marino' ska jag ha i amplar på framsidan tillsammans med Bacopa - som inte längre heter Bacopa, men vad de heter lär jag mig aldrig; kallas möjligen 'Snöflinga' på svenska.





Såväl 'Lord Kybo' som 'Peppermint Star' och 'Global Stars & Stripes' såg betydligt mer klarröd-vita ut på bilderna när jag köpte dem, än vad de gör när jag letar bilder på nätet. *Host*. Vi får väl se hur de blir. När jag ser 'Global Stars & Stripes' nu så tycker jag mest att den ser hysterisk ut.







Jag hade tänkt mig att de skulle göra sig till de befintliga två, 'Vectis Glitter' och en vanlig hederlig röd rosenknoppspelargon, lite olika varianter på röd-vit, så där.





Det åkte med en doftpelargon också. En med sirliga, spindliga blad och stark doft, 'Skeleton Rose'. På en del bilder ser blommorna betydligt mer rosa ut. Vi får väl se hur mina blir.



För tillfället är jag nog mest nöjd med 'Viva Marino' och 'Skeleton Rose', tror jag. Det enkla är det vackra. Vi får väl se vad jag tycker efter sommaren.

Inga kommentarer: