söndag 3 april 2011

Surisar

Nu är även surisarna i jorden. Men ni aaanar inte hur många osådda fröportioner jag har här hemma. De ligger i drivor. Och då är det perenner och lignoser jag talar om, och inte det som ska direktsås. Allt allt allt har halkat efter. När det gäller städning börjar vi närma oss sanitär olägenhet. Ack!

Rhododendron groenlandicum, bredbladig skvattram (Bild)

Patrinia heterophylla. En lite ovanligare sort,som kanske inte ser så mycket ut på bild, men jag tror att den kommer att bli bra i rätt sällskap (Bild)

Meconopsis betonicifolia, blå bergvallmo. En klassiker. Tre krukor har jag sått. (Bild)

Glaucidium palmatum, lunddocka. Fem krukor sådda. (Bild)

Dodecatheum dentatum, vit tolvgudablomma (Bild)

Erythronium tuolumnense, gul hundtandslilja (Bild)

Trillium erectum, purpurtreblad (Bild)

Primula japonica 'Postford White', japansk viva (Bild)


Och nu har formateringen löpt helt amok på det här stället. Jag trodde faktiskt inte att det gick att få den funktionen sämre än den var, men uppenbarligen. Nu får man sitta och lägga in varenda blankrad för hand, och innan man är klar med en text, så har det man lagt in försvunnit cirka fyra gånger, eller så har radavståndet plötsligt tredubblats, utan att man bett om det. Jag förstår mig inte på de här IT-människorna. Har de ingen stolthet alls? Om jag lämnade ifrån mig ett så undermåligt jobb, så skulle jag skämmas.

Inga kommentarer: