söndag 17 april 2011

Voffö gö di på detta viset?

Nu har min röda rosenknoppspelargon börjat blomma. Som enkel rosa. Men vad 17! Nog för att det är lätt att blanda ihop omärkta växter, men jag kan inte ens minnas att jag har haft någon enkel rosa pelargon. Och den här består dessutom av två plantor i en kruka, och det var just den röda rosenknoppspelargonen jag planterade ihop två plantor av när den skulle in för vinterförvaring, för att spara plats. Den tredje dog, vill jag minnas. Besynnerligt!

För övrigt har jag haft ihjäl två fuchsior och en pelargon - den enda som stod i miniväxthus. Jag tror inte jag ska ha dem i miniväxthus. De verkar inte må bra av det. Jag får plantera om de överlevande fuchsiorna i lerkrukor i morgon. Men plats! Hur ska jag få plats? Ändå har jag inte planterat mina rhizomer och knölar än. Och en hel del som ska förgros är fortfarande inte sått. Det är den här hopplösa tiden innan man får ut det som ska ut, sedan blir det bättre.

Inga kommentarer: