måndag 2 januari 2012

Helt hysteriskt

Här är de hysteriskt randiga lapparna - som jag tidigare nämnt - som ska bli till en filt jag ska ha uppe i buan. 20 av 35 är klara. Ja, trådar ska naturligtvis fästas, de ska strykas släta och jag ska virka röd kant runt dem alla. Sedan tror jag att jag ska virka ihop dem. De ska också passas ihop lite snitsigare, är tanken.

Färgvalet kan tyckas mindre upphetsande, men tanken är att det ska ta upp befintliga färger, de som fanns där redan när vi köpte och som jag inte tänker ändra. Jag har också draperier och en del andra matchande textilier efter min farmor, som jag tänkt ta upp till buan, och de är broderade just i rött och blått, med mindre inslag av grönt och gult. Det är därför varje lapp har en smal grön eller gul rand, för att ta upp färgerna på draperierna.

Inga kommentarer: