söndag 15 januari 2012

Nu är glada julen slut slut slut

Jag håller på och städar ut julen. Jag är inne på tredje dagen nu. Nassan och jag har lite olika åsikter om i vilken takt detta arbete bör ske. Jag tyckte att vi kunde få det överstökat lite raskt, så att jag kunde sätta mig i lugn och ro i en skön fåtölj och njuta av att ha det fint och städat omkring mig och ägna mig och Nassesnutt, Nassegos, Nassesnack och lite handarbete och läsning. Nassan tycker att det bara är snuttning som är viktigt - detta alldeles oavsett hunger. Hon har sugit sig fast vid min tutte som en annan känguruunge. Jag har försökt att tala om för henne att tålamod är en dygd, men se det köper hon inte alls.

1 kommentar:

kicko sa...

Haha - tålamod är mitt glin dålig på med, fast han är så mycket äldre!

... han har sen nån vecka tillbaks slutat med det för mig trivsamma KONCENTRERADE nattätandet där han raskt klunkar i sig det han vill ha för att sen släppa taget, rulla bort ett halvt varv och sova vidare. Numera gallskriker han så fort han tappar kontakten med bröstet, vilket hur man än gör leder till usel sömn för mig. Antingen få ont av att ligga still (och bli tuggad på) eller vakna så fort jag rör på mig... dagtid är inte mycket bättre, men då finns det mer som distraherar några stunder då och då. Och just nu är han på ärenden med pappa, whiii! Passar jag på att duscha? Eller att ta undan granen? Nähä då. (men granen tänkte jag blir en utmärkt efter-skolan-aktivitet imorgon, när jag ändå utlyst en TV-fri dag för storebror (han brukar kringgå dem genom att gömma sig på sitt rum med sitt nintendo, kluriga unge).