söndag 29 januari 2012

Viktrapport 3


Jaha ja. Gissa vad vågen står på! 70 pannor. Upp två. Visserligen åt jag tio winegum igår och jag har bara gått tre dagar denna vecka, men det ska man ju knappast gå upp två kilo av. Jag ser ingen annan förklaring än att jag går på fulldos Pronaxen. Man retinerar vätska av NSAID.

Jag har djävulusiskt ont i ryggen/axeln/bröstet på vänster sida. Därav Naproxen. Dessvärre hjälper det inte särskilt mycket, något som jag aldrig tidigare varit med om. Jag har dessutom tämligen ont i muskelfästena (antar jag) ovan knäna och jag har rätt svårt att ställa mig upp från sittande och det gör också tämligen ont att gå upp för trappan. Det har jag haft ett tag nu, och det är ju inte hela världen, men när det nu inte heller blir bättre av NSAID, så tänkte jag att jag kanske ska ta det lite lugnt med promenerandet några dagar och på så sätt vila både ben och axel. Även om sjalen avlastar bra och jag inte tycker att jag känner av Nassan särskilt mycket när jag går, så antar jag att det ändå belastar en del med den där lilla klumpen.

Det är jäkligt lätt att tappa sugen när det blir så här, och tänka att man lika bra kan peta i sig något särdeles fettbildande eftersom det i alla fall inte hjälper det man försöker. Men jag får väl hålla mig i herrans tukt och förmaning och kämpa vidare.


1 kommentar:

Kandidat Dropp sa...

Krya på dig! Och håll ut!