söndag 22 januari 2012

Viktrapport 2

68 kg visar vågen ikväll. Ytterligare ett ned.

Idag har vi ätit Kreolskans gryta (Anbefalles!). Ingen bantarmat direkt. Ingen bantarmat annars heller, för den delen. Jag lägger mitt krut på annat istället. Jag drar in på godis, kakor, läsk och efterrätter, äter väldigt lätt lunch i veckorna och äter apelsin och dricker te till mellanmål. Det senaste har jag ökat på promenadtiden lite. Nu blir det för det mesta en timma och en kvart, tjugo minuter. Mest för att det är skönt.

Låt mig orka hålla fast vid detta!

2 kommentarer:

kicki sa...

oh, på tal om vikt: http://sagogrynet.wordpress.com/2012/01/21/att-mata-tillvaxt-eller-viktokning/

Nåt att koncentrera sig på om bvc babblar viktkurvor, tänkte jag...

Scylla sa...

Ja, det var ju intressant. Jag skulle kanske inte ha givit upp så lätt. Mina BVC-sköterskor har jag däremot inget att anmärka på. De vet dessutom att jag är läkare, så de håller rätt låg profil :)