söndag 15 januari 2012

Viktrapport

Ja, jag sa ju att jag skulle rapportera vikt på söndagarna, så det är väl bara att bita i det sura äpplet. Förra söndagen när vi kom hem från Pappa på kvällen visade vågen på 70 kg. Så lagom kul! Visserligen hade jag - precis som jag sa att jag skulle - ätit och druckit gott och petat i mig både efterrätt, godis och nötter, men eftersom jag skötte mig så väldigt väl i början av veckan trodde jag att det skulle ta ut vartannat. Inte då! Drygt ett halvt kilo plus.

Ikväll står vågen på 69. Ett kilo på en vecka får man väl vara nöjd med. Det är ju inte direkt så att jag bantar och hårdtränar. Jag har låtit bli de värsta onyttigheterna och promenerat. Mycket mer än det känns inte rimligt i nuläget. Men eftersom jag gick upp ett kilo över jul, så känns det lite grand som att vara tillbaka på ruta ett. Nå ja, bara att traggla vidare.

Inga kommentarer: