torsdag 3 maj 2012

Gnöl!

Nassan har krävt att få snutta på mig i timmar, och nu har jag givit upp och satt mig här. Ungskrälle! Till råga på eländet så håller jag på att bli sjuk och jag känner mig inte det minsta sugen på att storhandla och skjutsa ungar hit och dit under dagen. Trollet ska på inskolningsdag i 5-årsgruppen som startar i höst och den varar bara i tre timmar. Det blir med andra ord extra flängigt. I synnerhet som det inte går att synka med Drakens tider. Ja ja, jag får väl skylla mig själv när jag går och skaffar en massa barn i en ålder då normala människor får sina barnbarn.

Klockan är halv fyra. Jag ska göra ett försök att lägga oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"This too shall pass!" brukar vara mitt mantra när allt känns hopplöst (åsså vill jag slå karln som klarar av att sova när ungen gråter på nätterna. Vad fan är det för vits att säga att han ska ta ungen så jag får sova, när han ändå inte vaknar?? Gah!). Åsså måste jag erkänna att jag mer än en gång i smyg lovordat fredagarna då kaksmulan åker hem till sin mamma en vecka...
/K

Scylla sa...

Ja, något i den stilen behöver man ha och peppa sig med. Har full förståelse vad gäller fredagslättnaden. För mig är fredagarna rätt sköna eftersom jag slipper ut med bilen och passa tider. Jag kan ta allt i min takt och lufsa runt här i mjukiskläder och utan bh och strunta i att mjölken rinner.