torsdag 3 maj 2012

Mosigt


Nej då, inte somnade Nassan inte. Dessutom kom liten Trollunge in och lade sig i min säng, så att jag hade en på var sida. Och förkylningen har blommat upp ordentligt på både mig och Nasse. Hon kraxar och snorar och tempar en smula. Fast jag vet inte om febern har med förkylningen eller gårdagens vaccination att göra.

Hur jag har tagit mig igenom den här dagen är mig en gåta. Men mer än handling, skjutsning av barn, matlagning och lite tvätt har det inte blivit. Och Nassan ligger här i mitt knä och vägrar vara någon annanstans och jag undrar i mitt stilla sinne när jag ska få vila.

Under kvällen har jag i alla fall suttit uppkrupen i sängen och tragglat lite nålbindning, och baske mig om jag inte tror att jag kommit underfund med det hela. Tyvärr är mitt "kursgarn" slut och det jag köpte i stället, som någon slags nödlösning, är helt hopplöst att arbeta med och dessutom lyckas jag inte skarva med det. Jag måste försöka få tag på något bättre. Men det är så typiskt, nu när jag äntligen kommit i gasen lite.

Den påbörjade Nasse-mössan i mosstickning drog jag upp här på eftermiddagen. Det skiter sig visst allting just nu :(

Inga kommentarer: