onsdag 9 maj 2012

Mera Tradera - Sagittaria

.

Jo, i samband med att jag köpte mitt textiltryck med madonnan, så googlade jag lite på Ilse Roempke - och fick fram den här bilden. Den föreställde ju inte alls något som Roemke gjort, visade det sig när jag klickade mig in på bloggen, La mômes Old fashioned, där bloggerskan presenterar sin samling av Rörstrands Sagittaria/Amfibis. Jag förälskade mig omedelbart och satte igång att leta på Tradera. Där hittade jag det här lilla Sagittariafatet. Och jag blev om möjligt ännu mer förtjust när jag fick hem det. Det är precis så stort att det ryms i min hand och jag går och hämtar det med jämna mellanrum och bara håller i det, för det gör mig så glad. Jag skulle gärna vilja ha flera saker ur bägge serierna. Mitt lilla fat ska få följa med upp till buan och där fungera som "askfat". D v s vi ska ha det att lägga utbrunna tändstickor i. Det blir en del där uppe där det inte finns någon el utan vi är hänvisade till gasol, fotogen, stearin och ved

4 kommentarer:

AT-doktor sa...

Askfat? Jag hann bli orolig där innan jag förstod vad du menade. Fint är det!

Scylla sa...

Ja men, jag hade ju citattecken runt! :)

Lilla Mysan sa...

Åh, fint! Jag vill också ha en bua utan el! Så skönt att slippa tv-tjatter, tv-spelspangande och bara lyssna till tystnaden och naturen!

Scylla sa...

Ja, fäbodstugor är inte så dumma :)