onsdag 31 januari 2018

Inte något nyårslöfte, direkt

Jag hade tre mål för januari. Jag har valt att inte publicera dem förrän i efterhand.


  • Sparsamt med Facebook. Inte fullständig avhållsamhet som förra januari.
  • Inget Candy Crush. Jag har spelat hysteriskt mycket de senaste månaderna.
  • Ingen alkohol - med reservation för oväntat besök av käraste väninnan Ulrika eller något dylikt.


Nu har januari gått. Jag har knappt varit inne på Facebook alls. Jag har kollat uppdateringar från gruppen som rör Nassens skola, bygruppen och något enstaka annat. Heja mig!

Jag har spelat Candy Crush vid några tillfällen, fem kanske. Samtliga då jag verkligen inte haft något annat att göra. När jag suttit på toa till exempel. Gånger när jag har varit sönderstressad hela dagen och inte hunnit gå på toa fast jag behövt, och magen liksom låst sig. Då måste jag verkligen få sitta en stund i lugn och ro och hinna slappna av. Jag ger mig själv godkänt på det.

Käraste väninnan Ulrika kom inte på något oväntat besök och jag har inte druckit en droppe alkohol. Heja mig!


Målen för februari skriver jag upp inombords. Så länge.

Inga kommentarer: