torsdag 19 februari 2015

Om möjligt


Idag är det om möjligt ännu gråare. Ännu blåsigare. Ännu drippdropp-slask-halare.

Första tredjedelen av natten låg Nassen och skrek. Andra låg Trollet i min säng och knuffades. Sista hostade Nassen oavbrutet. Idag är hon hemma med mig. Således ingen tur till Borlänge som planerat. De vissna klockorna står kvar i köksfönstret och de vissna jordvivorna på köksbordet. Hade varit fint att få ersätta dem.

Vi har varit och matat hästarna. Jag fick bära Nassen större delen av vägen. Byns vägnät består av is täckt med en dec vatten. Jag tar mig fram med broddarna, men Nassen har ju inga. Hästmatten kommer att få simma hem. Hela hennes gårdsplan står under vatten - med blankis under.

Vi stretar vidare, Sisyfos och jag.

(Vafalls?! Skulle jag vara negativ och gnällig? Jag?)


Franz von Stuck har målat.


Inga kommentarer: