onsdag 4 januari 2017

Och snön kom

Igår började det snöa. Det fortsatte under natten och pågick ännu i morse när jag vaknade. Åtminstone ett par decimeter hade fallit. Jag är glad att jag tog mig ut ur byn. För plogat var det naturligtvis inte. Styrelsen i vår vägförening är mer intresserade av att springa runt och utöva makt än att hålla byvägarna farbara för icke fyrhjulsdrivna fordon.

Jag lade mig tidigt igår kväll och vaknade således redan vid femtiden - även om jag låg och drog mig till sex. Jag räknade med att komma till jobbet i god tid, men sin vana trogna körde plogbilarna i dubbla filer på motorvägen just i värsta rusningen, så jag blev 20 minuter sen. Men varför ska 500 personer komma för sent till jobbet för att två plogbilar inte kan masa sig ut före halv åtta? Allt annat var plogat - ja, utom min by då - till och med parkeringarna.

Fast inte gångvägen genom parken till lasarettet. Men det var mindre snö där än hemma.


Efter att ha sovit urdåligt i två nätter orkade jag inte åka och simma som planerat igår. Sen var jag från jobbet också. Inte ens någon tai chi orkade jag med innan jag stupade i säng. Och idag kom jag inte från jobbet förrän halv sju, och känner mig helt urlakad. Jag ligger redan i sängen - osimmad, otai chiad och oyogad. Det går inte så hejans bra med min träning med andra ord. Just nu känns det som om sömn måste få komma i första hand.

Inga kommentarer: