lördag 14 januari 2017

Runt älven


Idag var det uppstart i tai chin. Min lärare brukar samla sin första grupp och oss i början på varje termin för ett längre pass, då vi tränar ett par timmar, äter lunch och sedan tränar lite igen. Tidigare hade jag så lätt för att lära mig, men sedan jag blev sjuk är det helt förändrat. Nu har jag i alla fall insett att jag bara klarar av att lära mig en "övergång" i taget. Kör vi en ny snutt av formen och den omfattar tre övergångar, så kan jag inte lära mig, hur många gånger vi än drar igenom det. Jag måste nöta in en åt gången. Det känns skönt att ha insett det. Jag har varit rätt ledsen över hur dåligt det har fungerat för mig, men nu finns en lösning i sikte som jag har förmedlat till min lärare.

Efter tai chin åkte jag inom Borlänge och över till Domnarvet, parkerade bilen och promenerade slingan runt älven, från Domnarvsbron bort till Bullerforsen, över bron där och tillbaka på andra sidan. Slingan, som är jättefin och alldeles lagom lång, går i ett naturreservat, Älvravinerna. Jag har inte gått den på många år, sedan vi flyttade till Borlänge och bodde "på Bruket", som ligger precis intill, i några månader innan vi köpte huset.

Här omkring finns snart bara kalhyggen. Det blir bara fulare och fulare för vart år. Jag är så less!


Inga kommentarer: