söndag 8 januari 2017

Takenoko - och lite annat


Drakungen fick ett nytt spel i jul och det satt vi och spelade till sent i natt, medan lillasyster sov sött i min säng. Det var väldigt kul. Vi spelade en stund på sena eftermiddagen idag också.

Eftersom jag somnade sent, så vaknade jag följaktligen sent. Det är så trist när hela dagen försvinner så där. En liten promenad ner till älven gick jag i alla fall med Trollet och Nassen. Draken har feber, så han stannade hemma. Och så har jag gjort min yoga. Man får vara glad för det lilla man kommer sig för.


Fröbeställningen till Trädgårdsamatörerna fick jag också iväg, i sista stund. Jag får färre och färre av mina förstahandsönskningar för varje år och, ta mig sjutton, inte en enda gång på dessa tjugo år - eller vad det nu kan röra sig om - har jag kommit med i annat än sista utskicket. Ingen större idé med att stressa in beställningen med andra ord.

Inga kommentarer: